Zo kan je een wachtrij instellen met Telenet

Zo kan je een welkomstbegroeting instellen bij FreePhone Business van Telenet.

Een gepersonaliseerd welkomstbericht instellen

Om een gepersonaliseerd welkomstbericht te maken en het te verbinden aan het algemeen nummer,
ga als volgt te werk:

FreePhone Business Admin Handleiding

  1. In stap 1 van de wizard om het algemeen nummer te configureren, ga naar Wilt u een welkomstboodschap toevoegen.
  2. Naast de lijst bij het veld Kies een welkomstbericht, klik op Welkomstbericht toevoegen.
  3. In het dialoogvenster, geef het welkomstbericht een betekenisvolle naam en doe één van de volgende:
    1. Laad een bestaand audiobestand op.
    2. Klik op het microfoontje en neem een gepersonaliseerd welkomstbericht op, zoals hieronder (*) beschreven.
  4. Als u de welkomstboodschap ook toegankelijk wilt maken voor de andere gebruikers met toegang tot het portaal, vink dan de overeenkomstige optie aan.
  5. Klik op Bevestigen.
  6. (*) Ga als volgt te werk om een welkomstbericht op te nemen via het FreePhone Business portaal:
    1. Klik op het microfoontje en spreek het bericht in.
    2. Klik nogmaals op het microfoontje zodra u klaar bent. Het bericht is opgenomen.
    3. Geef het bestand een betekenisvolle naam en klik op de harde schijf om het bestand te downloaden.
    4. Klik op “Choose File”, selecteer uw bericht en klik op Openen
    5. Klik op “Bevestig”/”Confirm” om het bestand op te laden.

Meer informatie in een PDF.

Voicemail

Wanneer u niet bereikbaar bent of een inkomende oproep niet beantwoordt, kunnen bellers op uw voicemail terechtkomen. U kan kiezen om de voicemailinstellingen van het algemeen nummer over te nemen of u kan zelf een persoonlijk voicemailbericht instellen. De voicemailinstellingen voor het nummer van een individuele gebruiker zijn dezelfde FreePhone Business-functionaliteiten van het algemeen nummer.

Berichten instellen

Hier kan u het welkomstbericht opladen dat is gelinkt aan het persoonlijk nummer van de gebruiker. U kan hier meerder berichten opladen, bijv. een welkomstbericht tijdens de werktijden, buiten de werktijden en een welkomstbericht tijdens een vakantie. U kan er ook voor kiezen om de welkomstberichten van het algemeen nummer te gebruiken. De geluidsbestanden voor uw welkomstbericht(en) bewaart u in het .wav-formaat. Tip: Geef uw berichten een betekenisvolle naam zodat u ze achteraf ook nog gemakkelijk kan beheren.

Een welkomstboodschap instellen

Een welkomstboodschap is een bericht dat u wilt laten horen als klanten bellen naar het algemeen nummer. Een welkomstboodschap geeft uw onderneming een professionele uitstraling. Bellers worden persoonlijk begroet. Als er een oproep binnenkomt, hoort de beller eerst de welkomstboodschap. Daarna gaat de inkomende oproep verder naar een gebruiker, naar een wachtrij of naar een keuzemenu. U bent echter niet verplicht om een welkomstboodschap te kiezen. U kan een standaard welkomstboodschap kiezen. Maar u kan de welkomstboodschap ook persoonlijker maken door zelf een bericht in te spreken.

Een standaard welkomstboodschap instellen

Om de standaard welkomstboodschap te activeren, ga als volgt te werk:

  1. In stap 1 van de wizard om het algemeen nummer te configureren, in de tab Configuratie algemeen nummer, ga naar Wilt u een welkomstboodschap toevoegen.
  2. Bij het veld Kies een welkomstbericht, kies *Default* om het standaard welkomstbericht in te stellen.

Download ons e-book met de 33 meestgebruikte voorbeeldteksten voor jouw telefooncentrale.

Ik respecteer je privacy. Je ontvang van mij maximaal 3 e-mails waarin ik je laat kennismaken met ons aanbod via 2 waardevolle e-books en een downloadlink naar onze volledige stemmencatalogus.