Zo kan je een wachtrij instellen met Telenet

Zo kan je een welkomstbegroeting instellen bij FreePhone Business van Telenet.

Een gepersonaliseerd welkomstbericht instellen

  1. In stap 1 van de wizard om het algemeen nummer te configureren, ga naar Wilt u een welkomstboodschap toevoegen.
  2. Naast de lijst bij het veld Kies een welkomstbericht, klik op Welkomstbericht toevoegen.
  3. In het dialoogvenster, geef het welkomstbericht een betekenisvolle naam en doe één van de volgende:
    1. Laad een bestaand audiobestand op.
    2. Klik op het microfoontje en neem een gepersonaliseerd welkomstbericht op, zoals hieronder (*) beschreven.
  4. Als u de welkomstboodschap ook toegankelijk wilt maken voor de andere gebruikers met toegang tot het portaal, vink dan de overeenkomstige optie aan.
  5. Klik op Bevestigen.
  6. (*) Ga als volgt te werk om een welkomstbericht op te nemen via het FreePhone Business portaal:
    1. Klik op het microfoontje en spreek het bericht in.
    2. Klik nogmaals op het microfoontje zodra u klaar bent. Het bericht is opgenomen.
    3. Geef het bestand een betekenisvolle naam en klik op de harde schijf om het bestand te downloaden.
    4. Klik op “Choose File”, selecteer uw bericht en klik op Openen
    5. Klik op “Bevestig”/”Confirm” om het bestand op te laden.

Voicemail

Wanneer u niet bereikbaar bent of een inkomende oproep niet beantwoordt, kunnen bellers op uw voicemail terechtkomen. U kan kiezen om de voicemailinstellingen van het algemeen nummer over te nemen of u kan zelf een persoonlijk voicemailbericht instellen. De voicemailinstellingen voor het nummer van een individuele gebruiker zijn dezelfde FreePhone Business-functionaliteiten van het algemeen nummer.

Berichten instellen

Hier kan u het welkomstbericht opladen dat is gelinkt aan het persoonlijk nummer van de gebruiker. U kan hier meerder berichten opladen, bijv. een welkomstbericht tijdens de werktijden, buiten de werktijden en een welkomstbericht tijdens een vakantie. U kan er ook voor kiezen om de welkomstberichten van het algemeen nummer te gebruiken. De geluidsbestanden voor uw welkomstbericht(en) bewaart u in het .wav-formaat. Tip: Geef uw berichten een betekenisvolle naam zodat u ze achteraf ook nog gemakkelijk kan beheren.

Een welkomstboodschap instellen

Een welkomstboodschap is een bericht dat u wilt laten horen als klanten bellen naar het algemeen nummer. Een welkomstboodschap geeft uw onderneming een professionele uitstraling. Bellers worden persoonlijk begroet. Als er een oproep binnenkomt, hoort de beller eerst de welkomstboodschap. Daarna gaat de inkomende oproep verder naar een gebruiker, naar een wachtrij of naar een keuzemenu. U bent echter niet verplicht om een welkomstboodschap te kiezen. U kan een standaard welkomstboodschap kiezen. Maar u kan de welkomstboodschap ook persoonlijker maken door zelf een bericht in te spreken.

Een standaard welkomstboodschap instellen

Om de standaard welkomstboodschap te activeren, ga als volgt te werk:

  1. In stap 1 van de wizard om het algemeen nummer te configureren, in de tab Configuratie algemeen nummer, ga naar Wilt u een welkomstboodschap toevoegen.
  2. Bij het veld Kies een welkomstbericht, kies *Default* om het standaard welkomstbericht in te stellen.

33 voorbeeldteksten voor jouw telefooncentrale

25 tips voor een betere klantenservice

Meer inspirerende artikelen.

Elke week posten we interessante inzichten. We helpen u graag om uw klanttevredenheid te verhogen.

Als je klanten wil verliezen, dan zijn dit de 7 manieren om het te doen. Nee, serieus. Trap je in één van deze valkuilen? Dan kan het zijn dat jouw klanten je helemaal niet gaan vertrouwen.
Een kwalitatieve klantenservice opzetten is geen raketwetenschap. Wij zetten je alvast goed op weg en geven je onmiddellijk toepasbare best practices mee.
Dit bedrijf heeft de oplossing voor de ellenlange en vervelende wachtmuziek en voorkomt boetes!
Coolblue heeft klantenservice duidelijk in de vingers. Wat jij van een gigant als Coolblue kunt leren als het op klantvriendelijkheid aankomt? We zetten even een aantal zaken op een rijtje.
Zo kun je de voicemail instellen van jouw FreePhone Business abonnement bij Telenet.

Wilt u een gratis professioneel ingesproken voicemail?

Wij willen een professionele telefoonstem beschikbaar maken voor grote en kleine bedrijven. Daarom krijgt u van ons een gratis stemopname op maat van uw bedrijf.