Hulp nodig? Elke werkdag bereikbaar van 09u30 tot 18u00.

Hoe stel ik een keuzemenu in?

Hoe stel ik een keuzemenu in?

Zo kan uw voicemail klinken:

Waarom heeft u een keuzemenu nodig?

Heeft u een bedrijf met verschillende afdelingen? Veel onderwerpen en vragen die klanten kunnen stellen? Dan is een keuze-menu voor uw telefooncentrale de geschikte oplossing. Is het de meest ideale voor uw klant? Stiekem vinden we het allemaal niet zo leuk om een keuze-menu te doorlopen. Het liefst is er een shortcut om meteen een echte medewerker aan de lijn te krijgen om uw vraag aan toe te vertrouwen.

Want soms is het als klant moeilijk om uw vraag te formuleren of in te delen in een rubriek. Omdat u niet goed kan inschatten of uw vraag nu geschikter is voor dienst na verkoop of voor de dienst facturatie… Een duidelijk keuzemenu zorgt ervoor dat de medewerker die de oproep beantwoordt de klant sneller kan helpen door dat hij gespecialiseerd is.

Natuurlijk is dit niet voor elk bedrijf van toepassing. Een klein bedrijf met enkele producten hoeft misschien geen gebruik te maken van een keuzemenu. Een groter bedrijf met veel producten of diensten kan hier zeker wel baat bij hebben. De keuze voor een telefooncentrale met keuzemenu’s kan gemaakt worden om de vragen van klanten te stoomlijnen.

Is een keuzemenu klantvriendelijk?

De perceptie leert ons dat hoe sneller we een persoon aan de lijn krijgen die ons kan helpen, hoe fijner we dit ervaren. Hou de wachttijd zo kort mogelijk.

Denk goed na over alle mogelijke vragen die klanten kunnen stellen. Hoe beter u uw interne structuren op orde hebt, hoe sneller u verschillende vragen kunt beantwoorden. Heeft u bijvoorbeeld een systeem met klantnummers gelinkt aan het telefoonnummer? Dan moet de bestaande klant zich niet in het keuze-menu identificeren. Dat bespaart tijd. En dat maakt het voor de klant aangenamer. Dan wordt de beleving of doorploetering van het keuzemenu korter.

Denk bij die oefening echt vanuit de klant. En niet vanuit de opbouw van het bedrijf. Als uw klant bijvoorbeeld wil weten of het pakket teruggestuurd mag worden, dan is ‘Voor het terugsturen van een bestelling’ klantvriendelijker en duidelijker dan ‘Voor afdeling service en repair’.

Stel, zoals gezegd, een lijst op van de meest voorkomende vragen. En deel daarna de meest gestelde vragen op in een beknopte selectie van keuze’s. Ga hier zeker niet in overdrijven. Want ook dat is storend.

Klantherkenning

Doordat u het telefoonnummer van de klant gekoppeld heeft aan de dossier van de klant, weet u bijvoorbeeld meteen of het een particuliere klant of een buisiness klant is. Of ziet u meteen het overzicht van de afgenomen diensten. Zo kunt u de klant automatisch naar de juiste dienst doorschakelen.

De 10 mooiste telefoonstemmen van België en Nederland.

Voice-over Johfrah
Logo
Tempur, Tesla, Trivago
Johfrah klinkt erg warm. Een stem vol vertrouwen en geloofwaardigheid.
Vlaams
& Engels, Frans
Voice-over Christina
Logo
Canvas, Hema, Radio 1
Wat een prachtig stemgeluid heeft Christina: warm, helder en inspirerend.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans, Spaans
Voice-over Kristien
Logo
Eén, Ketnet, Radio 1
Zowel qua stem als taalvaardigheid is Kristien een van onze topfavorieten.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans, Spaans
Voice-over Kirsten
Logo
MIVB, Studio Brussel
Kirsten (StuBru) heeft een zacht en vriendelijk stemgeluid.
Vlaams
& Engels, Frans, Spaans
Voice-over Gwenny
Logo
Pullman, Storytel
Gwenny wordt vaak ingezet bij zorggerelateerde bedrijven omdat ze naturel en vertrouwd klinkt.
Nederlands
Voice-over Michèle
Logo
StuBru
Michèle (StuBru) klinkt herkenbaar, jong en toch zakelijk.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans, Spaans
Voice-over Gitta
Logo
Vlaamse Overheid
Gitta klinkt zoals de woman-next-door. Erg toegankelijk. Ze heeft een warme stem en een duidelijke uitspraak.
Vlaams
& Engels, Frans
Voice-over Machteld
Logo
Blue Band, KPN
Machteld is een van onze meest gekozen voice-overs: een viertalige stemactrice met meer dan 15 jaar ervaring.
Nederlands
& Duits, Engels, Frans
Voice-over Eveline
Logo
Goodyear, P&V, Studio100
Eveline heeft een zacht en vriendelijk stemgeluid en is bovendien viertalig.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans
Voice-over Korneel
Logo
AB, Ketnet, Radio 1
Korneel heeft een bijzonder warme en diepe radiostem. Hij presenteert op Radio 1 en is regelmatig host en interviewer op festivals.
Vlaams
& Engels, Frans
Voice-over Mark L
Logo
KPN, Radio 538, Sky Radio
“Met mijn stem een emotie overbrengen vind ik het mooiste dat er is!” Mark is dj bij Radio 538 en station voice van Sky Radio in Nederland.
Nederlands
Voice-over Carolina
Logo
Miele, NN, Vodafone
Carolina klinkt warm, uitnodigend en betrouwbaar en heeft meer dan 25 jaar ervaring. Geen wonder dat ze al voor vele topmerken ingesproken heeft.
Nederlands
& Engels

Even geduld

Uw aanvraag wordt verwerkt.