Verplicht reserveren via de telefoon en je website: zo stel je dit in

“Om op café of restaurant te gaan, moet men verplicht reserveren.”

De voorwaarden voor de heropstart van de horeca in België zijn aangekondigd. Op café moet je ofwel reserveren ofwel je contactgegevens achterlaten. Bij een restaurantbezoek moet je verplicht reserveren. Ben je zaakvoerder van een restaurant of een café? En werk je reeds met een reservatie-systeem? Zorg dan dat je dit aanpast of update met de nieuwe maatregelen.

Waarom je reserveringen aanpassingen door de corona maatregelen?

  • Mogelijks heb je een andere bezettingsgraad.
  • Je geeft beste extra informatie mee: zoals het sluitingsuur, de anderhalve meter afstands-regel tussen de tafels of de andere getroffen maatregelen (plexi-wanden, handgels, mondmaskers, aantal gasten per tafel…)

Er zijn twee manieren waarop je zo efficiënt mogelijk je gasten kunt laten reserveren.

In dit artikel overlopen we welke de beste opties zijn voor jouw café of restaurant. De kans is het grootst dat je gasten je zullen opbellen als ze een tafel willen boeken of een reservatie willen maken. Een roodgloeiende telefoon is het laatste wat je wil. Je kan dit eenvoudig voorkomen en stroomlijnen.

  1. Op je telefoonnummer: Met een aangepaste welkomstbegroeting doorschakel-keuzemenu.
  2. Op je website kun je een reservatie-formulier plaatsen.

Laat gasten reserveren in jouw restaurant via de website.

Voor de horeca bestaan er dus verschillende manieren waarop men kan reserveren. Onderaan dit artikel overlopen we de meest gebruikte. Maar natuurlijk wil je dit het liefst zo geautomatiseerd mogelijk laten verlopen. Want je zal het druk genoeg hebben met het bedienen van de klanten in deze nieuwe en moeilijke omstandigheden. Je kan het je niet veroorloven om een medewerker de hele tijd telefoons te laten beantwoorden. Hiervoor bestaan uiteraard oplossingen.

Voor restaurants is reserveren al een gewoonte. Maar voor cafés is dit niet gebruikelijk. Daarom helpen we je op weg.

De voordelen van een geautomatiseerd en gestroomlijnd reservatie systeem zijn duidelijk.

  1. Het is simpel en maakt het zowel voor jou als voor de gast véél makkelijker.
  2. Het bespaart je veel werk, dat je anders handmatig honderden keren herhaalt.
  3. Je mist géén enkele reservatie-vraag doordat elke vraag geregistreerd wordt.
  4. Je voorkomt stress door een drukke telefoonlijn terwijl de shift bezig is.
  5. Je voorkomt misverstanden en dubbele boekingen, doordat je georganiseerder bent.
  6. Via de een website-tool, kunnen klanten meteen zien of er nog een tafel beschikbaar is.
  7. Je café of restaurant is 24/7 bereikbaar, zonder zélf iemand te woord te moeten staan.

Maar je kan ook de reservatie via de telefoon laten verlopen.

Zeker voor de oudere generatie is dit het interessantst.

Beste klant, bedankt voor je telefoontje. We zijn blij terug open te mogen gaan. Bezoek aan ons restaurant is enkel mogelijk op reservatie. Via onze website kan je een tafel reserveren.
Beste klant. Vanaf 8 juni mogen we opnieuw onze deuren openen. Een reservatie is verplicht. Wil je een reservatie maken? Druk 1. Wil je een andere vraag stellen? Druk 2. Maak nu uw keuze.
Keuze 1: Vermeld na de biep zeer duidelijk uw naam en familienaam, de gewenste reservatiedatum en uur, het aantal personen én uw telefoonnummer. Ik herhaal: vermeld zeker uw naam, datum, aantal personen én uw gsm-nummer. BIEP
Keuze 2: Doorschakelen naar een beschikbare medewerker.

Op die manier ontvang je – indien je gebruik maakt van een eenvoudige telefooncentrale zoals onze partner ze naadloos installeert – per e-mail de voicemail-bestandjes. Zo handig: je moet niet meer je voicemail checken om te zien of er gemiste oproepen of gemiste reservaties zijn. Alles reservaties komen op één plek samen: in je mailbox.

Wil je dit ook instellen, maar heb je nog geen telefooncentrale, of geen technische kennis? Onze voip-partner kan dit voor je regelen, terwijl je je nummer behoudt. Contacteer ons voor meer informatie hierover. Bijkomend voordeel: het is dankzij de voip-technologie in vele gevallen zelfs goedkoper. En je krijgt alle voordelen die een telefooncentrale te bieden heeft.

Enkele horeca website reserveringen tools op een rijtje.

  1. Bizz Online Booking van Proximus
  2. Reserve with Google
  3. Resengo.com
  4. The Fork
  5. Tablebooker.be
  6. Restobooker
  7. Tablemanager
  8. Booq
  9. Wereserve

Heb je al eens overwogen om een professionele stem te gebruiken op je voicemail?

Dit is precies wat wij elke dag doen voor grote en kleine bedrijven: van een lokale immo-makelaar tot Samsung en Tesla. Voor één voicemail-boodschap of een hele centrale met keuzemenu. Alles kan. En voor de onze prijs (vanaf €89) hoef je het zeker niet te laten. Onze klanten geven ons unaniem een vijf-sterren beoordeling op Google. Nieuwsgierig naar onze mooie stemmen?

Vlaamse vrouwen
No data was found
Vlaamse mannen
No data was found
Engelse vrouwen
No data was found
Engelse mannen
No data was found
Duitse vrouwen
No data was found
Duitse mannen
No data was found
Franse vrouwen
No data was found
Franse mannen
No data was found
Nederlandse vrouwen
No data was found
Nederlandse mannen
No data was found
Johfrah
Hallo, ik ben Johfrah! 👋 Ik ben de oprichter van voices.be. Ik heb twee passies: mooie stemmen en mooie verhalen. Als ik video's maak vind ik het leuk als ik beide passies kan combineren! Verder hou ik van Ted-talks, de geur van zonnecrème en goeie gesprekken. 🎙 Oja, welkom op voices.be! Spreek me gerust aan op de chat als je vragen hebt.