Hulp nodig? Elke werkdag bereikbaar van 09u30 tot 18u00.

Wachtrij voorbeeldberichten voor een professionele telefooncentrale

pexels-yan-krukov-4458403

Een wachtrij met muziek, ingesproken door een mooie telefoonstem?

Kan je niet meteen aan de lijn komen? Maak het wachten zo aangenaam mogelijk voor je beller. Gebruik eventueel passende wachtmuziek om frustraties weg te nemen.

Voorbeeldteksten van wachtrij-meldingen

Antwoordapparaat teksten voor een professionele indruk

Nederlands:


(Wacht:)
Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek. Gelieve even aan de lijn te blijven. Wij helpen u zodadelijk verder.
(Terugbellen:)
Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek. Wilt u door ons teruggebeld worden, zonder uw plaats in de wachtrij te verliezen? Kies dan 9. Wij bellen u terug zodra u de eerstvolgende in de rij bent. Blijft u toch aan de lijn? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.

Frans:


(L'attente:)
Tout nos collaborateurs sont en ligne. Merci de rester en ligne. Nous allons prendre votre appel dans quelques instants.

Engels:


(Waiting on hold:)
Dear caller, all our lines are currently busy. We will take your call as soon as possible. Thank you for your patience.

Engels:


(Warteschleife:)
Alle unsere Mitarbeiter sind im Moment beschäftigt, bitte haben Sie einen Moment Geduld. Ihr Anruf wird in Kürze beantwortet. Vielen Dank für Ihre Geduld.

Spaans:


(Saludo de agentes disponibles:)
Estimado usuario, todas nuestras líneas están actualmente ocupadas. Atenderemos su llamada lo antes posible. Gracias por su paciencia.

Portugees:


(Texto para Espera Telefônica:)
Prezado usuário, todas as nossas linhas estão ocupadas no momento. Atenderemos sua ligação o mais breve possível. Obrigado pela sua paciência.

Het belang van een aangename telefonische wachtrij

Een duidelijke boodschap in een wachtrij informeert bellers over de verwachte wachttijd, waardoor ze kunnen beslissen of ze willen blijven wachten of later terugbellen. Het vermindert frustratie en toont zorg voor hun tijd, terwijl het ook de klanttevredenheid en -loyaliteit kan vergroten.

3 voordelen voor uw bedrijf

  • Informeer bellers over de wachttijd
  • Verhoog klanttevredenheid- en loyaliteit
  • Verminder frustratie en toon respect voor de tijd van uw klant

Tips voor een aangename wachtrij

Wij maken professionele audiobestanden voor uw telefooncentrale. Dit verbetert uw uitstraling én klanttevredenheid. Want dat verdient u. En uw klanten ook.

Hou het kort.
Gelieve even aan de lijn te blijven, wij helpen u zo dadelijk.
Vraag even geduld te hebben.
Momenteel zijn al onze medewerkers in gesprek, een moment geduld alsjeblieft. Je wordt zo snel mogelijk geholpen.
Vermeld tussentijds een variant op de boodschap.
Blijft u even aan de lijn a.u.b., wij beantwoorden dadelijk uw oproep.
Neem het wachten weg door een terugbel-optie te voorzien.
Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek. Wilt u door ons teruggebeld worden, zonder uw plaats in de wachtrij te verliezen? Kies dan 9. Wij bellen u terug zodra u de eerstvolgende in de rij bent. Blijft u toch aan de lijn? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.

Ook interessant:

Voorbeelden van wachtmeldingen voor je telefooncentrale.

Enkele voorbeelden van goede wachtteksten.

U wil uw wachtrij laten inspreken? Als u regelmatig nieuwe klanten aan de lijn hebt, dan is het een goed idee om uw wachtrij teksten zakelijk en vriendelijk te schrijven. Dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Meer nog. Hoe eenvoudiger, hoe beter.

Welkom bij MijnBedrijf. Al onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Wij zullen U zo spoedig mogelijk te woord staan.
Nog een moment geduld alstublieft. Wij proberen U zo spoedig mogelijk te woord te staan.
Welkom bij X! Bienvenue chez X! Gelieve even aan de lijn te blijven... Merci de rester en ligne...
Welkom bij de wachtdienst van MijnBedrijf. Spreek uw naam en nummer en u wordt dadelijk gecontacteerd. Bedankt voor uw oproep.
Welkom bij MijnBedrijf, een klein moment geduld alstublieft. We doen ons best u zo spoedig mogelijk te woord te staan.

Ook interessant:

Onze muziektips voor uw voicemail

Wachtmuziek voor uw telefooncentrale.

Music, maestro! Muziek of geen muziek? Dat is dé vraag! Wat doe je ermee aan de telefoon? In dit artikel leest u wat de functie van (wacht)muziek is en geven we u enkele handige tips voor de beste muziekkeuze!

Onze top 9 populairste wachtmuziekjes

Voices On Hold
(01:37)

 59,00

Sunlapse
(01:39)

 59,00

Sunday
(03:58)

 59,00

Summer
(02:14)

 59,00

Moonrider
(03:34)

 59,00

Promotional
(03:18)

 59,00

Upbeat
(02:39)

 59,00

Relax
(03:31)

 59,00

Modern
(03:31)

 59,00

Dreamy
(03:13)

 59,00

Muziek is overal

Je kan niet ontkennen dat muziek een belangrijke rol speelt in ons leven. Muziek is overal aanwezig en beïnvloedt onze persoonlijkheid en emoties. Muziek ontspant en prikkelt daarnaast de hersenen en zèlf muziek maken activeert zelfs ons volledige brein! Maar wat hier ook vooral belangrijk is, is het feit dat muziek therapeutisch kan werken.

Muziek werkt therapeutisch

Muziek wordt niet voor niets bij allerlei therapieën gebruikt om mensen te stimuleren. Maar ook wanneer je aan de telefoon zit te wachten, kan muziek therapeutisch werken! Het is sowieso aangeraden om bellers te laten wachten met muziek. Als je moet wachten om doorgeschakeld te worden, wil je absoluut niet in stilte wachten. De muziekvraag hangt er dus van af of je een wachtrij hebt of niet. Als mensen snel een medewerker aan de lijn hebben, hoef je je niet veel zorgen te maken over de muziekkeuze.

De oorsprong van wachtmuziek

Wachtmuziek werd eigenlijk per ongeluk uitgevonden door Alfred Levy. Zijn fabriek bevond zich net naast een radiostation. Toen hij mensen in de wacht zette, pikte het telefoonsignaal toevallig het radiosignaal op door een loshangende elektriciteitsdraad. Hij vroeg uiteindelijk patent aan op deze uitvinding.

Wist je dat er veel muziek bestaat die speciaal voor gebruik op de telefoon werd geschreven? Dé bekendste is ongetwijfeld Opus Number 1 van Tim Carleton en Darrick Deel:

Een echte wachtmuziek klassieker

Maar ook deze Musicatel van Fabrice Lemercier is een ware telefoonklassieker – en bevat zelfs opvallend veel muzikaliteit!

Ook interessant:

Do’s en Don’ts bij een wachtcentrale

Dit bedrijf heeft de oplossing voor de ellenlange en vervelende wachtrijen én voorkomt boetes!

Geconfronteerd met het complete oeuvre van Beethoven – of erger nog – nietszeggende muziek zonder gevoel? Dan is de kans groot dat je weer even bij een bedrijf met-een-niet-zo-goede klantenservice in de wachtrij hebt gehangen … Eerlijk, dat kun jij als ondernemer toch beter?

Loop geen boete op!

Wist je trouwens dat klanten te lang in de wachtrij laten hangen, je een fikse boete kan opleveren? Er is namelijk zoiets als een telecomwet en daar is in opgenomen dat wie een consument langer dan 2,5 minuten in de wacht laat hangen, zijn/haar gegevens moet kunnen achterlaten en dat deze binnen de 24 uur gecontacteerd MOET worden. Wees eens eerlijk … is dat bij jouw bedrijf het geval?

Waarom klanten wegjagen?

Nochtans het is volstrekt absurd om mensen op te zadelen met een irritante wachtrij van 20 minuten! Naast het geld dat je misschien moet ophoesten om de boete te betalen omdat een gefrustreerde consument je bedrijf gemeld heeft, jaag je nog heel wat andere (potentiële) klanten weg. Volstrekt onzinnig want de oplossing ligt voor het grijpen, is uiterst betaalbaar en levert je vast en zeker nieuwe en meer tevreden klanten op.

Neem afscheid van de klanten-wegjaag-club

Waarom zou je geen aangename telefoonstem het verhaal laten doen van je bedrijf, je troeven laten beschrijven of het wachtende publiek laten animeren? Waarom niet je klanten informeren en/of entertainen in plaats van tegen je in het harnas te jagen? Niet de juiste skills en/of stem in huis?

Geen ramp, bij Voices.be hebben we die wél. Kies uit een waaier aan aangename stemmen en ga voor een professioneel ingesproken boodschap. Of waarom ga je niet next-level en pak je uit met een quiz, de opsomming van al je pluspunten of een nog meer originele insteek? Bij Voices.be denken we graag met je mee. Geen wachtrij, maar wel een voicemail in te spreken? Ook dan helpen onze professionals van Voices.be je verder!

PS. We hebben een klein beetje overdreven. Voorlopig zijn enkel telecombedrijven verplicht je maximaal 2,5 minuten aan de lijn te houden, maar geef toe: een goeie klantenservice is voor élk bedrijf noodzakelijk …

Even geduld

Uw aanvraag wordt verwerkt.