Blog

Blog

Voicemail ingesproken door stemacteur

Voicemails zijn een belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Het is het eerste aanspreekpunt voor uw klanten en kan hun ervaring met uw bedrijf maken of breken.

Professionele stemacteur

Stemacteurs zijn professionele sprekers. Ze zijn gespecialiseerd in het opnemen van telefoonbegroetingen en andere teksten. Ze kunnen worden ingezet om voicemails voor bedrijven op te nemen, wat een professioneler gevoel geeft dan een standaard opgenomen bericht.

Voicemailopnameservice

Een voicemail-opnameservice biedt opnameservices aan bedrijven die niet over de middelen of apparatuur beschikken om deze taak zelf uit te voeren. Een professionele stemacteur neemt berichten op die natuurlijk, vriendelijk en uitnodigend klinken, waardoor de klantervaring wordt verbeterd wanneer ze inbellen.

Waarom zou u uw voicemails opnemen met een professionele stemacteur?

Zakelijk voicemailbericht

Voicemailberichten zijn een geweldige manier om in contact te blijven met uw klanten. En een professioneel, gepersonaliseerd voicemailbericht kan u helpen een goede indruk op hen te maken.

Voicemail in laten spreken

Als u geen tijd heeft om uw eigen stem op te nemen, of als u niet zeker bent over hoe u aan de telefoon klinkt, overweeg dan om een professionele voicemail-opnameservice te gebruiken. Dit is vooral belangrijk voor bedrijven die afhankelijk zijn van telefoontjes om inkomsten te genereren of een klantenservice hebben.

Zo snel en efficiënt mogelijk een professioneel voicemailbericht opnemen

Voices.be biedt voicemail opnaems van hoge kwaliteit die zijn ingesproken door stemacteurs, ontworpen om aantrekkelijker en gedenkwaardiger te zijn. Contacteer ons indien u hier vragen over heeft. Wij helpen u graag verder.

Conclusie: vertrouw de professionals! Neem uw voicemails op met een professionele stemacteur om de eerste indruk van uw bedrijf als verbeteren.

Blog

Voicemailberichten voor elke situatie

U staat er misschien niet altijd bij stil. Maar zakelijke voicemailberichten kunnen de band met je klant versterken. Laat dus zeker een positieve indrku achter, ook wanneer u niet bereikbaar bent. Met deze 6 voicemail voorbeeldberichten zorgt u dat u professioneel én persoonlijk overkomt bij uw contacten. U kan deze teksten eenvoudig door onze voicemail stemmen laten inspreken.

Persoonlijke Voicemail

Een persoonlijke voicemail is kort en krachtig. Vermeld uw naam en wanneer u terug beschikbaar bent. U kan de beller vragen om een bericht in te spreken na de toon. Benadruk dan zeker de informatie die u van de beller nodig heeft. Bijvoorbeeld naam en telefoonnummer.

Voorbeeldbericht voor uw persoonlijke voicemail

Hallo, dit is de voicemail van Thomas. Ik ben op dit moment niet bereikbaar. Als je je naam en telefoonnummer inspreekt, bel ik je zo snel mogelijk terug. Bedankt!

Voicemail voor het hele bedrijf

Wanneer je een bericht inspreekt voor je hele bedrijf, zul je iets formeler over willen komen. Noem je bedrijfsnaam, je openingstijden, de manier waarop je contact met de beller op zult nemen en de plaats waar hij of zij meer informatie over het bedrijf kan vinden.

Voorbeeldbericht voor uw zakelijke voicemail

Bedankt dat u contact opneemt met VOICES. Helaas is er op dit moment niemand beschikbaar om u te woord te staan. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 8u tot 17u30. Laat uw naam en telefoonnummer achter, dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug. Voor meer informatie kunt u terecht op www.voices.be. 

Voicemail voor uw afdeling

Het voicemailbericht voor de afdeling bevat de naam en de openingstijden. U kunt ook vermelden hoe u terug contact zal opnemen en welke afdeling wél bereikbaar is op dit moment.

Voorbeeldbericht voor uw afdelingsvoicemail

U bent verbonden met de afdeling Facturatie van VOICES. Wij kunnen u helaas op dit moment niet te woord staan. Spreek uw naam en telefoonnummer in na de biep, dan bellen wij u zo snel mogelijk terug. U kunt ons ook een e-mail sturen via support@voices.be.

Professioneel voicemail bericht in laten spreken?

Wil u uw voicemail bericht in laten spreken door een professionele stem? Dat is precies wat wij doen. Klik hier om onze stemmen te beluisteren. 

Voicemail vakantiebericht

Sluit uw bedrijf tijdens de vakantie? Dan stelt u best een aangepast voicemailbericht in. Vermeld dat uw bedrijf gesloten is door een vakantie en geef aan wanneer u terug openen. Maak het ook persoonlijk: wens uw bellers een fijne vakantie toe! Wil u de voicemail-berichten per mail ontvangen? Bij de meeste voip-operaturen kunt u dit instellen.

Voorbeeldbericht voor uw vakantie voicemail bericht

Bedankt voor het bellen met VOICES. Tijdens de eindejaarsperiode zijn wij tussen 24 december en 2 januari gesloten. Daarna zijn wij terug op werkdagen bereikbaar van 8u tot 17u30. U kan een bericht inspreken na de bieptoon. Wij wensen u fijne kerstdagen en een prettig eindejaar toe. Tot volgend jaar.

Voicemail bij ziekte

Voorbeeldbericht voor uw ziekte voicemail bericht

Bedankt voor het bellen met VOICES. Door ziekte zijn wij momenteel niet bereikbaar. Heeft u een dringende vraag? Spreek dan alstublieft uw naam en telefoonnummer in na de biep. Dan wordt u zo snel mogelijk teruggebeld. Wil u meer informatie? Bezoek dan onze website www.voices.be. Alvast bedankt voor uw begrip.

Voicemail voor uitzonderlijke situaties

U bereidt zich best voor op uitzonderlijke situaties. Een systeemfout, een sneeuwstorm, een ongeval of een bedrijfsvergadering. U hoeft niet per sé in uw bericht te verklaren wat de reden is, maar u kunt wel vermelden dat u door uitzonderlijke situaties niet bereikbaar bent.

Voorbeeldbericht voor uitzonderlijk gesloten

Bedankt voor het bellen met VOICES. Op dit moment zijn wij uitzonderlijk niet bereikbaar. Spreek uw naam en telefoonnummer in na de biep, dan bellen wij u zo snel mogelijk terug. Bezoek onze website www.voices.be voor de meest actuele informatie. 

Een professioneel bericht laten opnemen?

Wij adviseren u van het schrijven van uw voicemail bericht tot het professioneel laten inspreken door een voicemail stem. Stuur ons gerust een mailtje indien u vragen heeft. Wij helpen u graag!

Blog

Machteld van der Gaag

Machteld Van Der Gaag is één van de meest-gevraagde drietalige voice-over stemmen van Nederland. Ze heeft een gloednieuwe “Home-Sweet-Home-studio” en ik mocht ‘m in primeur uitproberen.

Blog

Teksten voor uw telefooncentrale.

Ik ben Johfrah, de oprichter van voices.be. Samen met de mooiste stemmen – bekend van radio en tv – bundelen wij de krachten in onze online webshop.

Voices.be helpt bedrijven die een goede klantenservice belangrijk vinden. We geven tekstadvies op maat en maken prachtig klinkende telefoonboodschappen. Onze missie? De robotstemmen verslaan. En de klantenservice van bedrijven verbeteren! Hoe we dat doen? We geven advies voor goede, klantvriendelijke boodschappen. En we maken het toegankelijk om een professionele telefoonstem te boeken voor jouw perfecte eerste indruk.

Maar wij zijn niets zonder onze vele tevreden klanten en partners. Al meer dan duizend trotse ambassadeurs. Wij zijn blij dat onze telefoonstemmen hun klanten élke dag opnieuw welkom mogen heten. Dit artikel bevat alvast 33 voorbeeldteksten voor een professionele telefooncentrale. Voorbeelden beluisteren kan op onze website.

Gesloten

Laat een professionele telefoonboodschap horen buiten de kantooruren

Vergeet je openingsuren niet te vermelden.

1

1
Welkom bij [VOICES]. Momenteel is ons kantoor gesloten. We zijn te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00. U kan ons bereiken via e-mail op [E-MAIL] of bezoek onze website. Bedankt voor uw oproep.

Kies je voor de u- of je-aanspreekvorm? Beiden kunnen, maar blijf consequent.

2
Hey welkom bij [VOICES]. Momenteel zijn we gesloten, we zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar van 9u tot 12u en van 13u tot 17u. Je kan steeds mailen naar [E-MAIL].

Laat de beller een voicemail inspreken.

3
Welkom bij [VOICES]. Helaas zijn we momenteel gesloten. Je kan ons op werkdagen bereiken tussen 09:00 en 18:00 of blijf aan de lijn om een voicemail bericht achter te laten. Wij bellen je dan zo spoedig mogelijk terug.

Verwijs naar je website waar meer info te vinden is.

4
U bent verbonden met [VOICES]. Op dit moment zijn onze kantoren gesloten. Voor meer informatie en openingstijden verwijzen we u graag door naar de website [VOICES.EU]. We verbreken nu de verbinding.

In dit voorbeeld zijn de uurnotaties in spreektaal geschreven.

5
Welkom bij [VOICES]. Op dit moment zijn wij gesloten. Wij zijn geopend op maandag van één uur tot half zes, op dinsdag tot en met vrijdag van tien uur tot half zes en op zaterdag van tien tot vier uur. Spreek gerust een bericht in na de toon of stuur een e-mail naar [E-MAIL], dan helpen we u zo snel mogelijk.

Voorzie een aparte boodschap voor uitzonderlijke omstandigheden.

6
Welkom bij [VOICES]. Ons kantoor is vandaag uitzonderlijk gesloten. U kan een boodschap achterlaten en dan zullen wij u zo snel mogelijk terug contacteren.

Vermeld een promotionele boodschap die blijft hangen.

7
Welkom bij [VOICES], de specialist in professionele telefoonbegroetingen en mooie voicemail stemmen. Helaas kunnen wij u oproep momenteel niet beantwoorden, spreek uw bericht in na de toon. Wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.

Heeft u een noodnummer? Vermeld dit en gebruik dan keuzemenu.

8
Welkom bij [VOICES]. We zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 9 en 5. Heeft u een storing, kies 1. Voor alle andere vragen kunt u een voicemail bericht achterlaten. We zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Gebruikt u geen voicemail? Vermeld dan hoe uw klant het best contact met u opneemt.

9
Welkom, u bent verbonden met de voicemail van [VOICES]. Op dit moment konden wij uw oproep helaas niet beantwoorden. Daarom helpen wij u zeer graag verder via e-mail. Alvast bedankt om uw bericht te verzenden aan [EMAIL]. Wij contacteren u zo snel mogelijk terug.

Voicemail

Onze vriendelijke spreekstemmen spreken jouw voicemail-boodschap helder en verstaanbaar in.

Vraag om de contactgegevens van je beller.

10
Welkom, je bent verbonden met de voicemail van [VOICES]. We kunnen je oproep even niet beantwoorden. Laat gerust je naam en nummer achter, dan bellen we je zo snel mogelijk terug.

Kies je voor de u- of je-aanspreekvorm? Beiden kunnen, maar blijf consequent.

11
Welkom, u bent verbonden met de voicemail van [VOICES]. We kunnen uw oproep op dit moment niet beantwoorden. Laat gerust uw naam en telefoonnummer achter, dan bellen we u zo spoedig mogelijk terug.

Wees gerust transparant, vaak tonen klanten daar begrip voor

12
U bent verbonden met [VOICES]. Wegens overweldigende drukte kunnen wij u momenteel niet direct te woord staan, laat een bericht achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug. Onze excuses voor het ongemak - u kunt ook een e-mail sturen naar [EMAIL].

Neem je gesprekken op? Vermeld dit dan aan je beller.

13
Welkom bij [VOICES]. Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Welkomstbegroeting

Wat horen uw bellers als ze bellen naar uw bedrijf? 

Voor nieuwe klanten is dit het eerste contact met je bedrijf. Die eerste indruk is van cruciaal belang. Wil je vertrouwen uitstralen en frustraties wegnemen? Laat een mooie voices.be-stem de welkomstbegroeting inspreken en vraag je beller om nog even aan de lijn te blijven.

Hou het kort en bondig.

14
Welkom bij [VOICES]. Wij helpen u zo dadelijk verder.

Zorg gerust voor een persoonlijke toets. Dat schept een band.

15
Welkom bij [VOICES], dé specialist in professionele telefoonbegroetingen. Onze project-manager Elias zal u zo snel mogelijk te woord staan.

Keuzemenu

Wilt u uw bellers doorschakelen naar de juiste dienst? Dankzij onze voorbeelden en tips doet u dit vanaf nu heerlijk helder.

Heb je een meertalig keuzemenu? Laat de beller de taal kiezen.

16
Welkom bij [VOICES]. Bienvenue chez [VOICES].
Voor Nederlands, druk 1. Pour le français, appuyez sur 2.

Verwijs de beller naar de juiste afdeling.

17
Welkom bij [VOICES]. Voor helpdesk, druk 1. Voor sales, druk 2. Voor administratie of andere vragen, druk 3.

Zorg steeds voor een overige vragen-optie.

18
Hier volgt een keuze menu: Heb je een storing toets 1. 
Voor overige vragen toets 2.

Geef de optie om een langer menu te herhalen.

19
Wenst u iemand van de klantendienst te spreken, druk op 1. 
Voor Aankoop, druk 2. 
Voor Technische Dienst, druk 3. 
Voor alle andere vragen, druk 8.
Druk # (hekje) om dit menu nogmaals te beluisteren.

Zorg dat de beller eenvoudig terug naar het hoofdmenu kan.

20
Om terug te keren naar het hoofdmenu, druk 0.

Wachtbericht

Kan je niet meteen aan de lijn komen? Maak het wachten zo aangenaam mogelijk voor je beller. Gebruik eventueel passende wachtmuziek om frustraties weg te nemen.

Hou het kort.

21
Gelieve even aan de lijn te blijven, wij helpen u zo dadelijk

Vraag even geduld te hebben.

22
Momenteel zijn al onze medewerkers in gesprek, een moment geduld alsjeblieft. Je wordt zo snel mogelijk geholpen.

Vermeld tussentijds een variant op de boodschap.

23
Blijft u even aan de lijn a.u.b., wij beantwoorden dadelijk uw oproep.

Neem het wachten weg door een terugbel-optie te voorzien.

24
Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek. Wilt u door ons teruggebeld worden, zonder uw plaats in de wachtrij te verliezen? Kies dan 9. Wij bellen u terug zodra u de eerstvolgende in de rij bent. Blijft u toch aan de lijn? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.

Vakantiebericht

Vergeet je telefonische out-of-office niet. Breng je klanten op de hoogte met een professioneel klinkende boodschap. Geniet van je vakantie!

Geef de beller ook je andere communicatiekanalen mee.

25
Het [VOICES] team zet zich in om uw oproep op te nemen! Een ogenblikje, het is weldra aan u. U kunt ook een mailtje sturen naar [E-MAIL], een bericht sturen via ons online contactformulier of ons aanspreken op Facebook.

Een generiek bericht blijft langere tijd bruikbaar.

26
Goeiedag, welkom bij [VOICES] Momenteel is ons kantoor gesloten wegens vakantie. U vindt meer informatie op onze website, onder de rubriek contact. Tot binnenkort!

Vermeld wanneer je terug op kantoor bent.

27
Welkom bij [VOICES]. Momenteel zijn we gesloten wegens een deugddoende jaarlijkse vakantie. Heb je vragen of wil je een gratis proefopname? Spreek dan een bericht in na de toon of bezoek [SITE]. We zijn terug op 31 augustus en beantwoorden dan alle vragen. Alvast bedankt voor je oproep.

Verwijs de beller naar je website.

28
Ons kantoor is gesloten tot 23 augustus. Voor meer meer informatie kun je in tussentijd ook terecht op [SITE].

Voorzie een aangepaste boodschap voor alle vakantie-periodes.

29
Beste klant. In verband met Kerst en Oud&Nieuw is ons kantoor van 14 december tot en met maandag 4 januari gesloten. Wij wensen je een prettig eindejaar en tot binnenkort.

Feestdag

Is uw bedrijf gesloten door een feestdag? Stel dan een telefoonboodschap in zodat je bellers hiervan op de hoogte zijn.

Een generiek bericht blijft langere tijd bruikbaar.

30
U bent verbonden met [VOICES], op dit moment zijn wij gesloten wegens een feestdag. U kunt eventueel een bericht achterlaten via ons contactformulier op onze website. De eerst volgende werkdag nemen wij dan contact met u op.

Zorg dat buitenlandse bellers (die misschien geen feestdag hebben) je boodschap ook begrijpen.

31
Welkom bij [VOICES], op dit moment zijn wij gesloten vanwege een wettelijke feestdag. Bienvenue chez [VOICES], nous sommes actuellement fermés en raison d’un jour férié. Welcome to [VOICES], we are currently closed due to a legal holiday. Wilkommen bei [VOICES], wir sind derzeit wegen eines gesetzlichen Feiertages geschlossen.

Blog

Een professionele stem als ideaal en uniform visitekaartje

Of Bart Cornelisse, operationeel directeur bij Ticket Team tevreden is met de nieuwe voicemail? Wees maar zeker, het rommeltje aan stemmen werd achterlaten en een duidelijke stem gidst de klanten snel en professioneel verder. 

Een uniforme stem als visitekaartje

Een tijdje geleden kwam Bart bij Voices.nl terecht. “Er heerste binnen de organisatie geen eenduidige aanpak op het vlak van telefoonstemmen. We hadden verschillende collega’s ingeschakeld voor het opnemen van de bandjes, maar we vonden dat dat uniformer en beter kon. We gingen dan ook op zoek naar een professionele partner om de mensen die ons contacteerden beter te helpen en meer rust uit te stralen.”

Waarom de ingesproken stemmen niet voldeden? “De ene stem was totaal anders dan de andere qua stemgeluid en volumes. Klanten moesten zelfs schakelen in het belvolume, alles behalve professioneel. Dat visitekaartje kon beter.”

Een groot aanbod aan stemmen, scherp geprijsd

Na een kleine marktanalyse kwam Bart terecht bij Voices.nl. “Ik heb inderdaad niet op één paard gewed. Zo werd ook de huidige leverancier van de telefooncentrale gecontacteerd. Zij hadden slechts twee stemmen en het bleef robotachtig klinken. Een totaal ander verhaal dan bij Voices.nl. De snelle service, uitstekende pricing en het brede aanbod aan stemmen vielen onmiddellijk op en gaven uiteindelijk de doorslag. We kozen voor de stem van Mark, een bekende radiostem. Het duidelijke en rustige stemtimbre wist ons te charmeren.”

De meerwaarde werd al snel duidelijk. “We behandelen elke klant gelijk en kunnen nu ondanks de automatisatie toch persoonlijk elke klant helpen. De processen werden beter ingericht, waardoor klanten altijd snel verder geholpen worden, dit terwijl onze voicemail toch heel menselijk overkomt.”

Zowel Nederlandse als Vlaamse stemmen in het bestand 

Of Bart Voices.nl zou aanraden? “Wees maar zeker. Voices.nl heeft een mooi scala aan stemmen in verschillende dialecten. Zowel Nederlanders als Vlamingen zitten in het bestand. De mensen van Voices.nl schakelen snel en de dienstverlening is scherp geprijsd. Dat weten wij Nederlanders wel te waarderen!” 

Ook nood aan een professioneel voicemail bericht? 

Wil je ook een professionele voicemail zoals Ticket Team? Neem een kijkje op Voices.nl of contacteer ons. Wij helpen je met plezier aan een geweldige voicemail. . 

Blog

De Nederlandse Kampeerauto Club investeert in professionele stem 

De Nederlandse Kampeerauto Club krijgt zo’n 35.000 telefoontjes per jaar te verwerken. Een glashelder keuzemenu met een duidelijke stem is dan ook onontbeerlijk. René Norbart – teamleader service & contact – verduidelijkt waarom er beroep werd gedaan op een professionele stem van Voices.nl. 

Een inhaalbeweging qua professionalisering

“Het aantal telefoontjes per dag kan tot 200 oplopen en al die mensen moeten snel hun weg vinden in ons keuzemenu. Waar we vroeger iemand uit de eigen organisatie hadden die het menu insprak, besloten we een tijdje geleden dit een stuk professioneler aan te pakken. We hebben zelf geen studio dus er was altijd wel achtergrondgeluid, ruis, … kortom we vonden het zelf niet goed genoeg voor onze leden.”

Een stem passend bij de doelgroep

René zocht al een tijdje naar de geknipte stem voor hij bij Voices.nl terecht kwam. “Ik zocht al even naar de passende stem toen ik op de site van Voices.nl belandde. Daar ontdekte ik een enorme waaier aan stemmen. Voor ons was het belangrijk dat het een rustige, duidelijke maar toch enthousiaste stem was. Een stem passend bij onze wat oudere doelgroep. Uiteindelijk konden we makkelijk de perfecte stem uit het enorme aanbod plukken. Het feit dat je de stemmen stuk voor stuk in actie kunt horen is zeker een voordeel.”

Enthousiaste reacties van leden 

De leden reageren alvast enthousiast. “We krijgen ook effectief complimenten over ons nieuw keuzemenu. We werken efficiënter en iedereen wordt meteen correct doorverbonden. We komen nu een heel stuk professioneler over en dat is exact de bedoeling.”

Neem je tijd om te kiezen

Een tip van René bij het kiezen van de juiste stem? “Neem je tijd om de juiste stem te kiezen. Beluister meerdere stemmen en denk goed na over hoe je wil overkomen. Er is een enorme keuze, je vindt dus vast wel een stem die matcht. Kies je voor een stem van Voices.nl dan word je ook razendsnel verder geholpen. Binnen de 2 dagen is alles opgenomen en afgerond. Fijn dat tempo!”

Ook nood aan een professioneel voicemail bericht? 

Wil je ook een professionele voicemail zoals NKC? Neem een kijkje op Voices.nl of contacteer ons. Wij helpen je met plezier aan een geweldig keuzemenu. 

Blog

Een professionele stap voorwaarts

Jokershop.be, dat is een zeer ruim assortiment aan verkleedkleding en feestartikelen. Zowel in de shop als online vind je alles wat je nodig hebt voor een verkleedpartij of fijn feestje. Sinds kort kun je ook een stem van Voices.be aan de lijn krijgen als je het bedrijf opbelt. Waarom Roel van Jokershop.be voor Voices.be koos? Hij vertelt het graag.

Een correct en warm onthaal

“Net als heel wat andere ondernemingen zijn we klein begonnen zonder een professionele telefooncentrale. Op een gegeven moment wil je dat toch professioneler aanpakken en je klanten correct verwelkomen als ze telefonisch contact opnemen. Zeker met het succes van de webshop krijgen we heel wat telefoontjes te verwerken, waardoor we niet altijd zelf kunnen opnemen. Dat gaf eigenlijk best wat stress. Meteen een bijkomende reden om te investeren in een gepaste voicemail.”

Een onmiddellijke klik

“Tijdens onze zoektocht op het internet kwamen we al snel bij Voices.be uit. Ik moet zeggen: de klik was er meteen. Hun manier van communiceren voelt goed en natuurlijk aan en we kwamen dan ook al snel tot en samenwerking”, blikt Roel terug.

De stem die Jokershop.be zocht? “We waren op zoek naar een warme, professionele stem. Man of vrouw maakte ons niet uit, maar wel dat de stem vrij van dialect was. Op die manier konden we de stem zowel in België als in Nederland gebruiken. We kwamen uiteindelijk uit bij de stem van Johfrah en zijn daar nog steeds heel tevreden over. De stem past perfect bij wat we als onderneming willen uitstralen.”

Aan iedereen aan te bevelen

Of Roel Voices.be aanbeveelt? “Wees maar zeker. Geregeld wordt ik door collega-ondernemers aangesproken op mijn voicemail. Ik krijg er regelmatig complimenten over. Telkens geef ik aan dat een professionele voicemail voor iedereen haalbaar is en dat ze met een gerust hart voor Voices.be kunnen kiezen”, besluit Roel.

Ook nood aan een professioneel voicemail bericht?

Wil je ook een professionele voicemail zoals Jokershop.be? Neem een kijkje op Voices.be of contacteer ons. Wij helpen je met plezier aan een geweldig bericht.

Blog

ACLVB koos voor de warme aanpak van Voices.be 

ACLVB oftewel de liberale vakbond, opteerde voor Voices.be voor hun nieuwe voicemail. Het waarom van die keuze? Tom Van Droogenbroeck, kwaliteitsverantwoordelijke van de liberale vakbond, vertelt er ons graag meer over. 

140 verschillende verwelkomingen

“Al onze kantoren doorheen het land, konden in het verleden individueel gecontacteerd worden. Afhankelijk van het kantoor waarin de medewerkers werkten, kon er al dan niet een boodschap afgespeeld worden. Ze konden dit zelf inspreken, waardoor dit niet altijd uniform en duidelijk was. Meer nog, er waren zo’n 140 verschillende verwelkomingen. Niet echt professioneel dus”, blikt Tom terug. 

Om het voor onze leden én medewerkers eenvoudiger te maken, hebben we ervoor geopteerd om per zone nog maar één telefoonnummer te hebben. Tegelijkertijd wensten we een professioneler menu en wilden we het menu beperken. Minder opties, meer gebruiksvriendelijkheid. We hadden dan ook nood aan ‘goede” stemmen die onze bellers de weg wijzen naar de juiste contactpersoon. Geen koude robotstem, maar een vriendelijke en warme stem die past bij onze werkwijze en uitstraling.”

Bij ons ben je geen nummer 

De wensen van ACLVB? Helder. “Intern zeggen we altijd: bij ons ben je geen nummer en dat moest dan ook in ons telefoonmenu tot uiting komen. We kozen resoluut voor een persoonlijke aanpak, maar wel los van de persoon bij wie je terecht komt. Ons menu moest dan ook overkomen alsof je een mens van vlees en bloed aan de lijn krijgt. Daarvoor hebben we gekozen voor echte professionals met een warme stem. Toen we de zoektocht naar stemmen begonnen, botsten we al snel op Voices.be. We moeten zeggen dat de gebruiksvriendelijke en vlotte aanpak, zeer overtuigend was”, geeft Tom mee. 

Het resultaat? “Door het systeem opnieuw aan te pakken, hebben we ontdekt dat we massaal veel telefoontjes te verwerken krijgen. Echt professionele stemmen scheppen dus zeker meerwaarde. Mensen worden op die manier beter geholpen en hebben het gevoel in een warme omgeving terecht te komen. Het is elke keer opnieuw cruciaal om een professionele indruk te maken. Die impact is bij ons ontzettend belangrijk omdat het over tienduizenden bellers per jaar gaat. Keer op keer een kans om een geweldige indruk te maken.”

Voices.be, een verstandige keuze 

Waarom ze bij ACLVB met Voices.be in zee gingen? “De stemmen zijn top, de aanpak professioneel en iedereen was bij ons alvast zeer tevreden met het eindresultaat. Bovendien vallen de opnames makkelijk te integreren in je telefooncentrale. Waarom zou je niet voor een warme aanpak gaan?”, besluit Tom.  

Ook nood aan een professioneel voicemail bericht? 

Wilt u in de voetsporen van ACLVB treden en uw bedrijfsimago een boost geven? Neem een kijkje op Voices.be of contacteer ons. Zoals u heeft gelezen zorgen we sowieso voor de juiste stemmen en een aanpak op maat. 

Blog

Dé reden waarom Fost Plus een voicemail liet inspreken … 

Waarom Fost Plus – als organisatie de drijvende kracht achter de recyclage van huishoudelijke verpakkingen in België –  koos om een voicemail te laten opnemen door Voices.be? Wel, daar hadden ze een aantal goede redenen voor. Wij luisteren graag even mee naar het verhaal van Valerie Bruyninckx. 

De beller op een warme manier door het menu loodsen 

Een oplossing voor hun telefoonmenu. Dat was wat ze bij Fost Plus zochten toen ze Voices.be contacteerden. “We hadden een duidelijke nood om onze telefooncentrale te moderniseren. Als partners, klanten of anderen ons probeerden te bereiken of met vragen zaten, moesten we een beter systeem hebben om deze vragen in goede banen te leiden en te zorgen dat ze bij de juiste departementen terecht kwamen. Dat was voor een stuk een technische oplossing, maar los daarvan hadden we ook nood aan een goede telefoonstem die de beller door het menu kon loodsen. Meteen dé reden waarom we Voices.be contacteerden”,  geeft Valerie mee. 

Professioneel, vlot, aangename stem en native tweetalig, dat waren de basiseisen voor de stemmen van Fost Plus. “We krijgen heel veel vragen van onze leden, onze partners en de buitenwereld. We willen ze het gevoel geven dat ze welkom zijn bij ons. Dat we hun telefoontje en vraag belangrijk vinden. Vandaar dat we een duidelijk telefoonmenu nodig hadden, maar ook een aangename stem. De stem en het menu dat we hadden was niet zo professioneel en het vervangen van de telefooncentrale was het uitgelezen moment om te kiezen voor een warm menselijk contact. Een ‘echte’ persoon die de bellers kon begeleiden.”

Een shortlist op maat zorgde ervoor dat we snelheid konden maken 

De samenwerking met Voices.be? Die liep vanaf minuut één gesmeerd. “We hadden in het verleden al met Voices.be samengewerkt. Zo hadden ze al stemmen aangeleverd voor animatievideo’s. We konden de kwaliteit dus perfect inschatten. We kenden hun input en meerwaarde, dus eigenlijk was het een logische keuze. Professionaliteit, korte deadlines, tweetalig en heel wat mogelijke stemmen: Voices.be heeft het allemaal. We konden bovendien ook kiezen voor stemmen die écht bij ons passen. We kregen op basis van onze briefing al meteen enkele stemmen voorgesteld. Omwille van die shortlist konden we snel schakelen. We selecteerden twee gelijkaardige stemmen, elk in de eigen moedertaal”, blikt Valerie terug. 

En nu? “Wel, onze telefooncentrale is er een stuk professioneler op geworden en de receptioniste moet niet meer elk telefoontje doorverbinden. Het handige menu lost dit allemaal op. Dankzij de voicemaiil stemmen van Voices.be hebben bellers toch het gevoel dat ze persoonlijk worden geholpen en dat hun telefoontje belangrijk is. Exact wat we wilden bereiken”, besluit Valerie. 

Ook nood aan een professioneel voicemail bericht? 

Wil jij in de voetsporen van Fost Plus treden en je bedrijfsimago een boost geven? Neem een kijkje op Voices.be of contacteer ons. Zoals je hebt gelezen reageren we razendsnel en zorgen we voor een pasklare oplossing! 

Blog

Dé reden waarom ASBL een professionele voicemail liet inspreken … 

Waarom ASBL- een specialist in terrasoverkappingen, zonwering, ramen/deuren, rolluiken, garagepoorten en meer –  koos om een voicemail te laten opnemen door Voices.be? Wel, daar had zaakvoerder Steve Van den Broeck een aantal goede redenen voor. Wij luisteren graag even mee naar zijn verhaal en waarom hij tevreden is over de services van Voices.be. 

Waarom hecht je belang aan een professionele voicemail? 

“Een kwalitatief opgenomen voicemail komt professioneel over. Voor onszelf was het ontzettend lastig om er zelf eentje op te nemen. Ik moest me in een stille ruimte kunnen afzonderen, zelf de teksten schrijven én regelmatig opnieuw beginnen omwille van de vele stopwoorden die in de opnames slopen. Kortom, ik verloor er heel wat kostbare tijd mee. Dat moest naar mijn idee toch een stuk efficiënter en beter kunnen. ”

Hoe was de situatie voor je beroep deed op Voices.be? 

“Ik stoorde me aan mijn eigen stem. Ik hoor mezelf niet zo graag praten, dus daar had ik het lastig mee. Qua professionaliteit schoten we ook tekort en mijn Antwerps accent valt onmogelijk te verbloemen. Regionaal kan dat wel, maar als we verder kijken gaat het ten koste van de professionaliteit.”

En wat waren de concrete problemen met wat je insprak? 

“Door de grote ruimte waar ik de voicemail opnam was deze heel stil. Ik nam het echt met een GSM op wat voor een slecht resultaat zorgde. Verder was het steeds hopen dat er geen achtergrondgeluiden waren en dat niemand me kwam storen.”

Wat heeft je overtuigd om voor Voices.be te kiezen? 

“Op Facebook kwam ik het filmpje van Johfrah tegen. Ik hoorde hem praten en dacht onmiddellijk dat zijn oplossing wel wat voor ons kon zijn. Ik heb direct doorgeklikt naar de website die heel professioneel overkomt. Ik heb er enkele stemmen beluisterd en eigenlijk meteen een contactformulier ingevuld. De dag erna kreeg ik al een mailtje terug met glasheldere prijzen die zeer goed meevielen. We zijn dan ook direct aan de slag gegaan.”

En hoe beviel de samenwerking? 

“Het was al leuk om de stemmen te kiezen. Je kon perfect voor een passende stem bij je bedrijf kiezen. Er zitten zelfs enkele bekendere stemmen tussen. De service en begeleiding was top en in enkele dagen tijd was alles afgerond.”

Wat is voor jou goede service? 

“We kregen onmiddellijk feedback. Alles verloopt razendsnel en soepel. Er wordt bij Voices.be kort op de bal gespeeld en zo heb ik het graag.”

Hoe kijk je naar de huidige situatie? 

“Ondertussen zijn er 3 voicemails opgenomen. Eentje voor als we gesloten zijn, eentje voor in wacht en eentje die we afspelen tijdens de vakanties. De selectie gebeurt automatisch via de telefooncentrale wat het makkelijk maakt. We zijn er qua professionaliteit op vooruit gegaan en de voicemails zitten als gegoten.”

Hoe kijk je naar bedrijven die het zonder professionele voicemail doen? 

“Het komt bij mij vaak eerder koud en amateuristisch over. Dat was ook één van de redenen waarom we hebben besloten het zelf anders te doen. Het gaat zelfs zo ver dat ik me er soms aan erger en dat wil ik bij mijn eigen bedrijf voorkomen. 

Ook nood aan een professionele voicemail? 

Wil jij in de voetsporen van ASBL treden en je bedrijfsimago een boost geven? Neem een kijkje op Voices.be of contacteer ons. Zoals je hebt gelezen reageren we razendsnel en zorgen we voor een pasklare oplossing! 

Chat met ons

Chat met ons