3 redenen waarom je jouw telefooncentrale beter niet zélf inspreekt

Natuurlijk mag je dat wel doen. Maar klanten ervaren een niet getrainde stem vaak als onprofessioneel.


Hoor je wel eens dat je een goede telefoonstem hebt? Dan houdt niets jou tegen, natuurlijk. Of misschien deze vijf argumenten wel.

 

1. Je spreekt niet dialect en accentloos.

Hoewel veel mensen denken dat ze accentloos spreken, is bij velen toch te horen van welke regio ze afkomstig zijn. Dit horen bellers uit een andere regio direct en zo kan de telefooncentrale onprofessioneel overkomen.

 

2. Je hebt geen goede microfoon.

Hoewel de microfoon van jouw smartphone waarschijnlijk niet slecht is, is de kans dat er plof-, blaas- en kraakgeluiden worden opgenomen op je antwoordapparaat zeer realistisch. Dit moet je echt vermijden. Een professionele studiomicrofoon heeft hier geen problemen mee. Dit komt de opnames van de wachtboodschappen alleen maar ten goede.

 

3. Je hebt geen goede akoestische ruimte.

Kans bestaat dat je nu op kantoor bent. Heb je al eens goed geluisterd hoe galmend deze ruimtes klinken? Dit is zeer onprettig voor de luisteraar. Bovendien is elk extern geluid storend. Indien je niet beschikt over een stille, niet-galmende, maar akoestisch goedbehandelde ruimte zullen de wachtberichten die je inspreekt minder professioneel overkomen.

 

Schakel daarom professionele hulp in.

Via deze webshop kan je makkelijk telefoonberichten op maat bestellen. Ze worden geleverd in de beste kwaliteit in audiobestanden die je meteen kan uploaden naar jouw provider.

Download ons e-book met de 33 meestgebruikte voorbeeldteksten voor jouw telefooncentrale.

Ik respecteer je privacy. Je ontvang van mij maximaal 3 e-mails waarin ik je laat kennismaken met ons aanbod via 2 waardevolle e-books en een downloadlink naar onze volledige stemmencatalogus.