3 redenen waarom u uw telefooncentrale beter niet zélf inspreekt.

Bent u van plan om uw voicemail in te spreken? 

Natuurlijk mag u dat zelf doen. Maar klanten – soms afkomstig uit een andere regio – ervaren een niet-getrainde stem vaak als onprofessioneel. Hoort u wel eens dat u een goede telefoonstem heeft? Dan houdt niets u tegen, natuurlijk. Of misschien deze vijf argumenten wel.

1. U spreekt niet dialect en accentloos.

Hoewel veel mensen denken dat ze accentloos spreken, is bij velen toch te horen uit welke regio ze afkomstig zijn. Dit horen bellers uit een andere buurt meteen. Zo kan de telefooncentrale onprofessioneel overkomen.

2. U heeft geen goede microfoon.

Hoewel de microfoon van uw smartphone waarschijnlijk niet slecht is, is de kans dat er plof-, blaas- en kraakgeluiden worden opgenomen op uw antwoordapparaat zeer realistisch. Dit moet u ten allen tijde vermijden. Een professionele studiomicrofoon heeft hier geen last van. Dit komt de opnames van de wachtboodschappen alleen maar ten goede.

3. U heeft geen goede akoestische ruimte.

De kans bestaat dat u nu op kantoor bent. Heeft u al eens goed geluisterd hoe galmend deze ruimtes klinken? Dit is zeer onprettig voor de luisteraar. Bovendien is elk extern geluid storend. Indien u niet beschikt over een stille, niet-galmende, maar akoestisch goedbehandelde ruimte, zullen de wachtberichten die u inspreekt minder professioneel overkomen.

Schakel daarom professionele hulp in.

Via deze webshop kunt u erg makkelijk telefoonberichten op maat bestellen. Ze worden geleverd in de beste audiokwaliteit in bestanden die u meteen kunt uploaden naar uw telefoonprovider.

33 voorbeeldteksten voor jouw telefooncentrale

25 tips voor een betere klantenservice

Meer inspirerende artikelen.

Elke week posten we interessante inzichten. We helpen u graag om uw klanttevredenheid te verhogen.

In de nineties speelden mijn zussen ‘Droomtelefoon’. Ken jij het ook? Lachen. Het is het perfecte bruggetje, met Valentijn in aantocht, naar mijn vraag van week: Mag je flirten met je klanten?
Krijg je al hartkloppingen als je nog maar denkt aan het inspreken van je voicemail? Kom even tot rust, haal diep adem en ga verder met onze best practices!
Ben je van plan om een professioneel voicemailbericht te bestellen bij voices.be? Wij geven je een paar handige tips en tricks!
Wij krijgen regelmatig de vraag van onze klanten: “Hoe schrijf je nu een goed keuzemenu?”. We sommen in 5 stappen op hoe je het beste een keuzemenu voor je telefooncentrale kan opstellen.
Vijf stappen voor een telefooncentrale met goeie geluidskwaliteit en een duidelijk schakelmenu.

Wilt u een gratis professioneel ingesproken voicemail?

Wij willen een professionele telefoonstem beschikbaar maken voor grote en kleine bedrijven. Daarom krijgt u van ons een gratis stemopname op maat van uw bedrijf.