Bent u van plan om uw voicemail in te spreken?
Natuurlijk mag u dat zelf doen. Maar klanten – soms afkomstig uit een andere regio – ervaren een niet-getrainde stem vaak als onprofessioneel. Hoort u wel eens dat u een goede telefoonstem heeft? Dan houdt niets u tegen, natuurlijk. Of misschien deze vijf argumenten wel.
1. U spreekt niet dialect en accentloos.
Hoewel veel mensen denken dat ze accentloos spreken, is bij velen toch te horen uit welke regio ze afkomstig zijn. Dit horen bellers uit een andere buurt meteen. Zo kan de telefooncentrale onprofessioneel overkomen.
2. U heeft geen goede microfoon.
Hoewel de microfoon van uw smartphone waarschijnlijk niet slecht is, is de kans dat er plof-, blaas- en kraakgeluiden worden opgenomen op uw antwoordapparaat zeer realistisch. Dit moet u ten allen tijde vermijden. Een professionele studiomicrofoon heeft hier geen last van. Dit komt de opnames van de wachtboodschappen alleen maar ten goede.
3. U heeft geen goede akoestische ruimte.
De kans bestaat dat u nu op kantoor bent. Heeft u al eens goed geluisterd hoe galmend deze ruimtes klinken? Dit is zeer onprettig voor de luisteraar. Bovendien is elk extern geluid storend. Indien u niet beschikt over een stille, niet-galmende, maar akoestisch goedbehandelde ruimte, zullen de wachtberichten die u inspreekt minder professioneel overkomen.
Schakel daarom professionele hulp in.
Via deze webshop kunt u erg makkelijk telefoonberichten op maat bestellen. Ze worden geleverd in de beste audiokwaliteit in bestanden die u meteen kunt uploaden naar uw telefoonprovider.