Als je van plan bent om een professioneel voicemailbericht te bestellen bij voices.be, houd je best met een paar zaken rekening. Als je bijvoorbeeld een keuzemenu met verschillende opties wil aanbieden, kan je dat op verschillende manieren aanpakken. Weet je niet goed hoe je een voicemailbericht schrijft of twijfel je nog over enkele zinnen? Wij geven je in dit artikel een paar handige tips en tricks!
Zoals je in de video hierboven kan zien, gaat het wel vaker fout bij het automatische keuzemenu, als je belt naar een bedrijf. Lees dus snel verder om te weten te komen hoe je dit het best kan aanpakken!
Gegroet!
De eerste zin van je begroeting is erg belangrijk. Maak dan ook meteen aan bellers duidelijk hoe het bedrijf heet en hoe ze zullen worden geholpen. Denk na over logische volgende stappen: moet de beller in een keuzemenu een optie kiezen? Hoe kan de beller tot bij een specifieke medewerker geraken?
Welkom bij voices.be. Voor dienst na verkoop, druk 1. Voor boekhouding, druk 2. Voor technische ondersteuning, druk 3. Een medewerker helpt u graag zo snel mogelijk verder.
Stel prioriteiten
Denk steeds in het voordeel van de beller. Wat zijn de noden van bellers? Krijg je de meeste oproepen voor de dienst na verkoop? Geef de optie voor de dienst na verkoop dan als eerste keuze. Maak het keuzemenu op in volgorde van belangrijkheid.
Welkom bij voices.be, hét stemmenbureau voor uw gepersonaliseerd voicemailbericht! Voor dienst na verkoop, druk 1. Voor helpdesk, druk 2. Voor vragen over onze stemmen, druk 3.
Hou het kort en bondig
Heb je een wachtbericht of een bericht om aan te kondigen dat het bedrijf momenteel niet bereikbaar is? Hou het dan kort en bondig en laat de beller niet te lang wachten! Bellers die lang moeten wachten voor ze iemand aan de lijn krijgen, zullen niet graag opnieuw bellen naar jouw bedrijf.
Welkom bij voices.be, hét stemmenbureau voor uw gepersonaliseerd voicemailbericht! Wij zijn elke dag geopend van 8u tot 18u. U kan ons bereiken via e-mail op support@voices.be, via telefoon op het nummer 027 93 19 91 of via de chat op onze website. Een van onze medewerkers helpt u graag zo spoedig mogelijk verder. Bedankt voor het wachten en tot ziens.
Wees transparant en duidelijk
Bied je een nooddienst aan zoals een slotenmaker, ambulance, dokter of dierenarts? Geef dan al meteen mee dat bellers op een bepaalde toets kunnen drukken om met een medewerker te spreken of om een spoeddienst aan te vragen. Kunnen bellers een bericht achterlaten waarna een medewerker zal terugbellen? Geef dan duidelijk aan welke specifieke informatie ze moeten achterlaten in het bericht, zodat medewerkers op de hoogte zijn van alle oproepen.
Welkom bij spoeddienst Janssens. Voor noodgevallen, druk 1. Voor afspraken, druk 2. Voor meer informatie over onze diensten en afdelingen, druk 3. Voor niet-dringende zaken kan u een bericht nalaten. Vermeld dan uw naam, bericht en telefoonnummer na de pieptoon. Een van onze medewerkers zal u zo snel mogelijk terugbellen. Bedankt voor uw oproep.
Wees uniform
Begroet je de bellers in meerdere talen? Trek dit dan door naar alle berichten, maar let op moeilijke woorden. Bellers willen gemakkelijk geholpen worden door de voicemailstem. Gebruik je tijdsnotaties of specifieke info zoals mailadressen, zorg er dan voor dat deze voor iedereen gemakkelijk hoorbaar zijn. Zo kunnen bellers belangrijke info goed onthouden of noteren.
Welkom bij voices.be. Bienvenue chez voices.be. Welcome to voices.be. Om verder te gaan in het Nederlands, druk 1. Pour continuer en Français, appuyer sur 2. For English, press 3.
Voor vragen of opmerkingen, contacteer ons via het mailadres support@voices.be.
Pour des qestions ou des remarques, veuillez-nous contacter à l'adresse support@voices.be.
For questions or comments, please contact us at support@voices.be.
Maak je bericht tijdloos
Zorg ervoor dat je bericht voor een lange termijn bruikbaar is binnen je bedrijf. Gebruik ook zo weinig mogelijk eigennamen of specifieke datums om verwarring te voorkomen. Tenzij je natuurlijk een specifieke sluitingsdag of -periode wil aangeven aan bellers. Een vast bericht tijdens een vakantieperiode is natuurlijk wel een aanrader!
Welkom bij IT Service nv. We zijn elke dag geopend van 8u tot 18u. Tijdens de maand juli zijn onze kantoren gesloten op maandag. Voor verkoop, druk 1. Voor helpdesk, druk 2. Voor technische ondersteuning, druk 3.
Natuurlijk is een persoonlijk voicemailbericht voor ieder bedrijf verschillend. Maar voor ieder bedrijf bestaat er een goed geschreven voicemailtekst! Ga zelf op onderzoek en ga na welke noden bellers het meest hebben om het ideale bericht op te maken. Doe ook zelf even een test met je systeem om er eventuele fouten of moeilijkheden uit te halen.
Heb je andere vragen of ben je nog onzeker over een tekst? Contacteer ons gerust via de chat, per mail of telefoon en dan helpen we je graag verder!