Eerste hulp bij het inspreken van een professioneel voicemail bericht

Krijg je al hartkloppingen als je nog maar denkt aan het inspreken van je voicemail? Begrijpelijk, het goed en helder inspreken van een professionele voicemail is niet iedereen gegeven. En toch … Er zijn best een aantal basisregels waaraan je je kunt houden. Wij geven je alvast met plezier vier tips mee, waarmee je meer kans op slagen maakt. Kom even tot rust, haal diep adem en ga verder met onze best practices!

4 snelle tips voor een professionele voicemail

Tip 1 l Tempo, tempo, tempo!

Nee, je moet je voicemail niet als een sneltrein inspreken, maar op een traag menu boordevol herhalingen heeft ook niemand boodschap. Start meteen met het menu en laat alle overbodige info weg. Het draait om de beller, het is dan ook een kunst deze zo snel mogelijk aan het woord te laten.

Tip 2 l Zorg voor een professionele opname

Een blaffende hond, iemand die typt of een telefoon die rinkelt op de achtergrond? Dat zijn fouten! Neem je je voicemail toch zelf op, zorg dan voor een opname van professionele kwaliteit. Selecteer ook een aangename telefoonstem met de juiste intonatie, volume, uitspraak en verstaanbaarheid. Blijf opnemen tot het goed zit, of schakel ons in natuurlijk …

Tip 3 l Monitor en schaaf bij

Zorg dat je monitort waarvoor de meeste mensen bellen. Komen bepaalde vragen vaak terug, gaat het om klachten of misschien wil iedereen wel de openingsuren kennen. Komen vragen vaak terug, zorg dan dat je de antwoorden ook glashelder op je website zet. Een FAQ kan zeker een meerwaarde betekenen. Zo schakel je heel wat telefoontjes en eventueel frustratie uit. Bovendien kun je zelf efficiënter werken.

Tip 4 l Mensen, geen robots

Je bent een menselijk bedrijf, doet alles voor je klanten en dan ga je dat beeld vakkundig verknallen met een robotstem die je boodschap inspreekt: nee, toch? Een goede telefoonstem is warm, vriendelijk, goed verstaanbaar en komt professioneel over. Knoop het in je oren!

Nood aan hulp én een professionele stem?

Het meteen goed doen? Reken op één van onze professionele stemmen om jouw boodschap te laten inspreken. Wij denken mee, koppelen de juiste stem aan jouw bedrijf en spreken je boodschap glashelder en eventueel met een twist in. Bij Voices.be hebben we een waaier aan stemmen én inspiratie in overvloed. Een betaalbare boodschap voor je voicemail? Wij spelen het klaar!

PS. Wist je dat we ook een e-book hebben met nog meer waardevolle tips voor het opnemen van jouw boodschap? Download het e-book hier!

33 voorbeeldteksten voor jouw telefooncentrale

25 tips voor een betere klantenservice

Meer inspirerende artikelen.

Elke week posten we interessante inzichten. We helpen u graag om uw klanttevredenheid te verhogen.

In de nineties speelden mijn zussen ‘Droomtelefoon’. Ken jij het ook? Lachen. Het is het perfecte bruggetje, met Valentijn in aantocht, naar mijn vraag van week: Mag je flirten met je klanten?
Krijg je al hartkloppingen als je nog maar denkt aan het inspreken van je voicemail? Kom even tot rust, haal diep adem en ga verder met onze best practices!
Ben je van plan om een professioneel voicemailbericht te bestellen bij voices.be? Wij geven je een paar handige tips en tricks!
Wij krijgen regelmatig de vraag van onze klanten: “Hoe schrijf je nu een goed keuzemenu?”. We sommen in 5 stappen op hoe je het beste een keuzemenu voor je telefooncentrale kan opstellen.
Vijf stappen voor een telefooncentrale met goeie geluidskwaliteit en een duidelijk schakelmenu.

Maak uw keuze

Kies eerst de stem. Daarna kunt u de tekst invoeren.

Controleer uw teksten in uw winkelmandje.