Hulp nodig? Elke werkdag bereikbaar van 09u30 tot 18u00.

CREO | Het telefonisch onthaal is super belangrijk

CREO | Het telefonisch onthaal is super belangrijk

Zo kan uw voicemail klinken:

Het spijt ons: dit artikel is enkel in het Nederlands beschikbaar.

CREO is een onderwijsinstelling voor volwassenen uit Roeselare. Ze bieden een brede waaier aan opleidingen aan: van Frans leren, tot koken of met een vrachtwagen leren rijden. Peter Verbrugghe werkt achter de schermen bij CREO. Naast heel wat technische aspecten, beheert hij onder andere ook de telefonie.

Waarom gebruiken jullie een telefooncentrale?

Onthaal vind ik super belangrijk. Zowel op de website, maar uiteindelijk het telefonisch onthaal. Het is zoals wanneer je iemand voor de eerste keer ziet. Die eerste indruk.

In totaal werken wij met zo’n 200 mensen in onze twee afdelingen, Kortrijk en Roeselare. Daarvan zijn er ongeveer 25 ondersteunende medewerkers. Gaande van administratie, boekhouding, personeelsdienst. Als wij professioneel willen werken, hebben wij absoluut een telefooncentrale nodig.

Waarom kozen jullie voor professioneel ingesproken bandjes?

We hadden dat ook zélf kunnen doen maar… Net zoals ik zelf niet graag op foto sta (lacht), zijn er ook mensen die wél een mooie stem hebben… Maar als ze dan iets moeten inspreken, komt het zó onprofessioneel over… Daar huiver ik een beetje van. Ik erger me bijvoorbeeld ook soms bij andere bedrijven met een slechte voicemail. Dan denk ik: ‘Mensen toch, zeg dan liever niets, dan dat je iets zegt…’.

Wijzelf hebben het van inkomende gesprekken, niet van uitgaande. Zeker in deze tijd zijn er veel mensen die om inlichtingen vragen. Dat onthaal is voor mij super belangrijk. En dat begint bij de telefooncentrale.

Hoe goed onze mensen dat ook doen. Je kunt het echt niet gaan vergelijken met een professionele opname.

Welke begroetingen gebruiken jullie bij CREO?

Wij gebruiken eigenlijk niet veel meldingen. Wel een welkomstbegroeting en wachtmuziekje. Nu zijn we bijvoorbeeld in verlof, dus gebruiken we een algemeen verlofbericht. Daarna zetten we terug ons corona-bericht in. Dat we dankzij jullie actie gratis aangeboden kregen. Wij hebben ook een bericht buiten de kantooruren.

Wij maken géén gebruik van een doorschakel systeem zoals druk 1, 2 of 3. We hebben liever dat onze beller zo vlug mogelijk een fysiek persoon aan de lijn heeft.

Daarvoor werken wij met met call-queue’s. Onze medewerkers melden zich intern aan. De beller wordt doorverbonden met de eerst-beschikbare medewerker. En daarna gebeurt de doorschakeling intern. Echt om de beller zo vlug mogelijk te helpen.

Hoe beviel de samenwerking met voices.be?

Ik kwam twee jaar geleden bij voices.be terecht na een zoekopdracht in Google. Je kan daar wel uren naar gaan zoeken, maar zoveel tijd wou ik daar niet aan besteden. Op een bepaald moment moet je de keuze maken, hé. De website was aantrekkelijk. En de samenwerking was goed en vlot. Er is ergens een reclamespot die als volgt gaat: “Het doet wat moet.” Wel, dat past ook bij voices.be.
Wij bezorgen onze teksten en we krijgen de teksten professioneel ingesproken terug. Het wordt betaald, en voilà. Het doet wat moet! Ik ben gelukkig, we hebben een professionele begroeting aan de lijn. En dat is voor mij super belangrijk.

De 10 mooiste telefoonstemmen van België en Nederland.

Voice-over Johfrah
Logo
Tempur, Tesla, Trivago
Johfrah klinkt erg warm. Een stem vol vertrouwen en geloofwaardigheid.
Vlaams
& Engels, Frans
Voice-over Christina
Logo
Canvas, Hema, Radio 1
Wat een prachtig stemgeluid heeft Christina: warm, helder en inspirerend.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans, Spaans
Voice-over Kristien
Logo
Eén, Ketnet, Radio 1
Zowel qua stem als taalvaardigheid is Kristien een van onze topfavorieten.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans, Spaans
Voice-over Gwenny
Logo
Pullman, Storytel
Gwenny wordt vaak ingezet bij zorggerelateerde bedrijven omdat ze naturel en vertrouwd klinkt.
Nederlands
Voice-over Kirsten
Logo
MIVB, Studio Brussel
Kirsten (StuBru) heeft een zacht en vriendelijk stemgeluid.
Vlaams
& Engels, Frans, Spaans
Voice-over Michèle
Logo
StuBru
Michèle (StuBru) klinkt herkenbaar, jong en toch zakelijk.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans, Spaans
Voice-over Gitta
Logo
Vlaamse Overheid
Gitta klinkt zoals de woman-next-door. Erg toegankelijk. Ze heeft een warme stem en een duidelijke uitspraak.
Vlaams
& Engels, Frans
Voice-over Machteld
Logo
Blue Band, KPN
Machteld is een van onze meest gekozen voice-overs: een viertalige stemactrice met meer dan 15 jaar ervaring.
Nederlands
& Duits, Engels, Frans
Voice-over Eveline
Logo
Goodyear, P&V, Studio100
Eveline heeft een zacht en vriendelijk stemgeluid en is bovendien viertalig.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans
Voice-over Mark L
Logo
KPN, Radio 538, Sky Radio
“Met mijn stem een emotie overbrengen vind ik het mooiste dat er is!” Mark is dj bij Radio 538 en station voice van Sky Radio in Nederland.
Nederlands
Voice-over Korneel
Logo
AB, Ketnet, Radio 1
Korneel heeft een bijzonder warme en diepe radiostem. Hij presenteert op Radio 1 en is regelmatig host en interviewer op festivals.
Vlaams
& Engels, Frans
Voice-over Brecht
Logo
Joe, VRT, VTMKZOOM
De klankkleur van JOE-dj Brecht is warm en wekt vertrouwen. Een stem met persoonlijkheid.
Vlaams
& Duits, Engels, Frans, Spaans